Bloggtoppen.se

måndag 7 april 2008

Kommunism

Jag ska inte ta några omvägar för att framföra mina åsikter angående denna fruktansvärda politiska ideologi. Jag Hatar kommunism med stort H. Kommunism är ondskan själv, ofrihet i dess allra värsta form. Jag pratar nu inte om kommunismens utopi, den är fin, som alla andra utopier. Utopier är som sådana att de alltid lockar, nästan helt utan undantag. Det är vägen dit, den långa strävan som krävs för att nå utopin som är det avskyvärda när vi pratar kommunism.

Förutom det totalt värdelösa och omoderna ekonomiska system som tillämpas i kommunistiska samhällen råder även näst intill totalt förtryck. Yttrandefrihet och rättsäkerhet är i det närmaste obefintligt och religionsfriheten får man knappt tala om. Gud kan ju skänka Kamrat Juri en smula hopp i hans fattiga meningslösa vardag. Det vorde ju inte bra eftersom att målet med kommunism är att hjärntvätta folket till att bli goda arbetare som inte kritiserar samhällssystemet och kämpar både muntligt och handgripligt för världsrevolutionens framskridande. En god arbetare är även i det närmsta synonymt med zombie, ett avskyvärt försök till komik.

Jag skrev nyss om världsrevolutionen. Detta mål är det som gör kommunister och kommunismen till långt mer imperialistiska än USA eller vilket annat västerländskt land som helst. Vi i den fria världen gör allt för att sprida demokratiska värderingar och synsätt. Något som jag betraktar som tappert och viktigt. En "Demokratisk Världsrevolution" är det enda som kan rädda vår planet från att gå under i krig. Faktum är att två demokratiska länder aldrig någonsin har kämpat mot varandra i ett krig, just därför är demokrati nyckeln till världsfred.

Kommunism är den värsta formen av förtryck, även om jag har fått med långt ifrån allt jag hade kunnat skriva här tror jag att ni förstår vad mitt mål är, en avkommunistisering i varenda jävla land världen runt. För endast genom utrensning av alla extremistiska tankar kan vi uppnå det ouppnåliga målet vi så vackert har satt upp för vår egen värld, Världsfred.


"Vad utmärker en kommunist? Jo, det är någon som läser Marx och Lenin.
Och vad utmärker en antikommunist? Det är någon som förstår Marx och Lenin."

- Ronald Reagan -




Inga kommentarer: