Bloggtoppen.se

onsdag 26 november 2008

SSU

SSU var på vår skola och försökte värva medlemmar igår. Tror inte att de lyckades så bra...
Pinsamt dessutom att en hobbypolitiker som jag kan förlöjliga hennes påståenden med en kort mening.

Det är bland annat detta jag hatar med partipolitik. De organiserade har inga egna åsikter, de läser i sitt partiprogram och ser vad man borde tycka, vad man får tycka och vad man inte får tycka, sen håller de sig till detta utan att egentligen veta något om det. Många blir intryckta i ett parti från ung ålder och håller sig sedan där eftersom att de är uppväxta med de värderingarna. I ett partilöst system har man bara värderingar - utan färdiga idéer och detta gör politiken roligare och man låter idéer växa och ta form hos vanligt folk.

Snabbt och kladdigt skrivet av hat till dumma SSU-kampanjare som inte kan någonting.

Avslutar med citat.

SSU - "Ni kommer förmodligen få det svårt att flytta hemifrån eftersom att det är så svårt att hitta bostäder"

Jag - "Ja men det var ju fan inte lättare innan valet 2006 när ni hade suttit vid makten i tolv år heller"

SSU - "............ Nej det var det ju inte..."

7 kommentarer:

Ádám sa...

Jag småskrattade lite när jag läste det :-)

Tobiasss sa...

Det är inte förbjudet att skratta åt socialdemokrater ! :D

Anonym sa...

Hahahah, vart detj tjejen med det skitmesiga namnet? Typ mette marit eller nått? Isåfall hade hon det inte lätt, hon blev starkt trakasserad av min klass, under ledning av mej, var stolt!

Tobiasss sa...

Jag vet inte, det var hon som tittade åt alla håll utom rakt fram och verkligen såg ut som en sosse, frågade inte om namn. Hon var för dum för det.

Anonym sa...

Jo, det var lite lättare innan borgarna regerade för då byggdes det fler smålägenheter. Har vi inte en tro på att människan har ett lika värde så är vi ute o trampar i fel vatten. Politik handlar om människors rätt till lika värde och du verkar inte har någon känsla eller kunskap för det. Alla demokratiska partier anser att alla människor är lika mycket värda oavsett politiska värderingar men det stödjer tydligen inte du genom att nedvärdera en människa genom texten och kommentarerna. Liberalism står ju för frihet men är det inte en individs frihet att vara lika mycket värd alla andra människor på vår jord?

Tobiasss sa...

Förstår inte hur det du skriver har någonting att göra med vad jag skriver. Alla människors lika värde javisst, men folk är olika och folk bidrar olika mycket till samhället, på så vis är inte alla lika mycket värda. För övrigt så skriver jag ingenting om hur folk bör värderas, men personligen finner jag någon som kan saker mer trovärdig än någon som den citerade kvinnan. Men det är bra att du kan hitta på egna saker att lägga till mitt inlägg.

Anonym sa...

Det är inte ovanligt att ni där på högern försöker trycka ner era motståndare med personangrepp på grund av att kunskapen brister.
Dessutom är argumentet "det var inte bättre när ni styrde" så väldigt slitet och grundlöst att det bara är pinsamt att använda det. Sådana blixt-argument fick man höra på partidebatten i åttan.

Att dessutom fler hänger på och skryter om hur dom trakasserade "tjejen med det skitmesiga" namnet visar bara på att ni ofta är ute efter att trycka ner andra istället för att föra en seriös diskussion. Om man nu är liberal borde man väl om någon ha respekt för att människor har olika åsikter och inte trycka ner oliktänkande. Jag tycker bara synd om er låtas-översittare som är så upptagna med er egen skit att ni helt har missat allt vad förståelse och ödmjukhet heter. Jag har inget problem med att ni tycker som ni gör, jag hoppas bara att verkligheten snart hinner ikapp er så att vi alla tillsammans kan sträva efter ett bra samhälle, där alla får plats.